donderdag 18 oktober 2018

DE BOURGONDIËRS

Graag presenteer ik u de cover van het boek waarmee ik de afgelopen drieënhalf jaar in de weer was, de reden waarom ik de laatste maanden zo afwezig was, waarom ik zo vaak “neen” zei. Zelden heb ik zo hard aangepoot, maar ik ben blij met het resultaat. Misschien is dit wel mijn belangrijkste boek. Al was het maar omdat ik mijn blik deze keer op ‘onze’ geschiedenis richt. Hoe is het hier geworden tot wat het is geworden? Om te beseffen waar we vandaan komen, moet je de even lange als fascinerende middeleeuwen doorkruisen. Een diepe duik in het universum van Filips de Goede, Jan van Eyck, het Gulden Vlies, Jeanne d'Arc en de Honderdjarige Oorlog. Een historische doorkijk naar het ontstaan van de Lage Landen, een tijdreis naar het middeleeuwse Parijs, Dijon, Brugge, Gent, Mechelen, Lier, Delft, Gouda... Maar tegelijk veel meer dan dat. Ik vond het alvast een fascinerende onderneming. De eerste drukproef is onderweg, het boek zelf verschijnt op 17 januari. Oh, wat kijk ik er naar uit om de vrucht van mijn werk als een Parijs-Roubaix-kassei triomfantelijk in de lucht te steken.

P.S. De okergele letters zullen in werkelijkheid in gulden opdruk verschijnen. Noblesse oblige. 


In de brochure van de uitgeverij klinkt het zo:




Of nog anders:





4 opmerkingen:

Unknown zei

Ik kijk er naar uit!
Maurits van L
iedekerke

Vitalski zei

stilaan geldt voor bart van loo de term "geniaal".

Unknown zei

Lijkt mij een interessant historisch boek. Hopelijk net zo goed als Napoleon.

Unknown zei

Kan niet wachten. Lijkt me heel interessant.