maandag 13 november 2017

Montand, De Gaulle en Apollinaire bij Van Gils & Gasten



Vorige week ben ik nog eens buitengekomen. En wel voor een klein eerbetoon aan Yves Montand, Charles de Gaulle en Guillaume Apollinaire. Bij Van Gils & Gasten. Als je klikt, kom je meteen bij het begin van het item.

Maar nu gaat de deur weer dicht. Ik mag twee weken resideren in Het Lijsternest. Veertien dagen in alle rust doorwerken aan het nieuwe boek. Me helemaal onderdompelen in de middeleeuwen. Mijn enige gasten zijn Jeanne d’Arc, Jacoba van Beieren, Jan van Eyck en Filips de Goede. Stijn Streuvels mag er gerust bij komen zitten.

(met grote dank aan mijn lieve vrouw die even alle familiale zorgen voor haar rekening neemt)
(met dank ook aan Passa Porta en de Provincie West-Vlaanderen)



1 opmerking:

juf lut zei

Veel inspiratie daar aan het grote venster met uitzicht op de weidse velden. Een tip ter ontspanning: Maak de wandeling (via een landwegeltje dat er nu nog steeds is)van Het Lijsternest naar Stijns toenmalige goeie vriend Staf Stientjes, die woonde in Tiegem waar nu een gezellig café-eethuisje is.