vrijdag 4 november 2016

Portret. Een film van Ibbe Daniëls


Heb mezelf overgegeven aan de fijne filmmaakster Ibbe Daniels. Dit is haar blik. Ik ben verguld met haar portret. Het duidt mooi het evenwicht aan dat ik in mijn werk probeer na te streven, en wellicht nooit helemaal zal vinden.

HIER kunt u de film bekijken, hij duurt een klein kwartier. 

Een stukje uit de begeleidende tekst: "Ibbe Daniëls ontwaarde een extreem groot contrast tussen het stille schrijverschap van Bart Van Loo en een soort uitbundigheid, die af en toe naar buiten komt wanneer hij zijn nest verlaat om zich en plein public te ontpoppen tot cabaretier. De film is dan ook opgebouwd rond dit intrigerend contrast - de schrijver die in stilte in zijn werkkamer schrijft versus de explosieve verteller in een publiek decor. Stilte in de velden versus lawaai in de zalen."

Met muziek van mijn kompaan Geert Hellings, die je ook even in beeld ziet. Met hem zal ik voorjaar 2017 ook effectief de podia beklimmen.

Maakt deel uit van de reeks: Schrijven in de Lage Landen

Geen opmerkingen: