maandag 20 juni 2011

Radiofonisch jolijt van de heerlijkste plank

Vanmiddag was ik te gast in het programma De Ambassadeurs op Klara. Wat een verrassing! Op basis van een voorgesprek (met Mark Coppey) stelt Greet Van 't Veld je muzikaal DNA samen. Dat wordt samen met de pittige vragen van Katelijne Boon op je losgelaten. Ik heb me kunnen uitleven. Een combinatie van radiofonisch jolijt en plezierig geassocieer. Van de fistel van Lodewijk XIV en het Engelse volkslied via de dood van Hendrik IV en het oeuvre van  Balzac tot het requiem van Fauré. 

Veel dank aan Klara dat dergelijke eilanden van traagheid en schoonheid nog bestaan. U kunt het gesprek hier herbeluisteren.

Helemaal verrassend was dat de redactie van het programma een eigenzinnige BVL-biografie bij elkaar pende op hun site (dat doen ze voor elke gast). Radio Klara is top!

2 opmerkingen:

Monique zei

Ik hoorde die uitzending... en ik hoorde u daar zeggen dat Le lys dans la vallée nog niet in Nederlandse vertaling bestaat, wat mij ten zeerste verwonderde... maar wat mij het meest interesseert: bestaat uw trilogie al in een Franse versie?
;-)

BART VAN LOO? zei

Beste Monique,

Neen, de trilogie bestaat nog niet in het Frans. Wie weet op een dag?

Misschien kunt u als vlot in het Frans lezende dame (een vooronderstelling ik weet het) voor een keer proberen om een Nederlands boek te lezen over de Franse cultuur? (-:

Cordialement,

Bart