woensdag 6 juli 2016

Zeppelin nog aan toe: de Avondetappe




Bij De Avondetappe zaten we zondagavond in een immense zeppelinhangar. s' Ochtends had ik bij wijze van humeuropwarming de bolletjessokken aangetrokken die ik van mijn petekind Lucas had gekregen. En kijk: die avond zat een Belg in de bolletjestrui! Jasper Stuyven gaat vandaag zijn bolletjes voor de derde keer op rij verdedigen.

Het was fijn om nog eens in mijn geliefde Normandië te zijn, een voorproefje van wat de vakantie verder zal brengen. De hele uitzending kun je hier bekijken, en zo te weten komen dat Vlaanderen bijna Normandië was gaan heten, dat D-Day met een flard Franse poëzie én chanson op gang is geschoten.. en dat Jurgen Van den Broek uit Morkhoven misschien nog een verrassing uit zijn koerskader zal toveren. Een kijker liet me nadien weten dat de Kempische coureur op exact dezelfde plek als ik werd geboren (Herentals) en wel op exact dezelfde dag (1 februari), exact tien jaar later (1983). Soms kan toeval een geluksbrenger zijn...


Presentatie: Dione de Graaff & Hermand van der Zandt. Met verder Marijn de Vries en Danny Nelissen.

Geen opmerkingen: