vrijdag 23 oktober 2015

Vier jaar geleden de kiem voor "Une belle histoire" geplant

Gisteren was het vier jaar geleden dat ik voor het eerst sprak over Chanson. Een gezongen geschiedenis van Frankrijk - ja, nog met mijn lange lokken. Geen haar op mijn hoofd kon destijds bevroeden dat ik eind 2015 bezig zou zijn met de laatste reprise van Une belle histoire, dat allereerste verhaal uitgebolsterd tot een avondvullende voorstelling die ondertussen talloze theaters heeft aangedaan. Bij deze dank ik de 43 mensen die destijds present tekenden in de Zondvloed in Roeselare. Wat er vervolgens gebeurde, kun je niet plannen: dit verhaal is organisch gegroeid, en kon met enig geluk en veel arbeidsethos uitgroeien tot wat het geworden is. Nog twee maanden en dan wordt de chanson-bladzijde definitief omgedraaid.


22/10/2011- Foto: Coraline Soulier.



Geen opmerkingen: