woensdag 28 november 2012

Chansoncollege 3 in DWDD: de jaren '70

En daar zat ik voor de derde keer, opgezweept door Matthijs die me als de Vergilius van het chanson door de hel van de jaren zeventig joeg. In het normale leven spreek ik normaal (denk ik), maar voor DWDD trek ik graag een sprintje. Volgende keer andere muziek, andere ademhaling, ander ritme. C'est ça ce qui est beau

  • Onder het fragment staat het bijzonderste: de integrale liedjes.
  • De hele reeks colleges uit DWDD vindt u hier.






1) Gezusters MccGarrigle, La Complainte de Sainte-Catherine (meer chanson uit Québec hier)
(verschoning trouwens voor de uitschuiver: Montréal is niet de hoofstad van Québec, dat is uiteraard het kleinere, maar sympathieke Québec)




2) Joe Dassin, L'été indien




3) Michel Fugain, Une belle histoire




4) Serge Lama, Je suis malade




5) Claude François, Alexandrie Alexandra

Geen opmerkingen: