dinsdag 17 april 2012

De glitter, de kreten en de danspasjes: lang leve Cloclo!

  • Gisteren eindelijk naar Cloclo gaan kijken. Zeker geen heel grote film, een soort documentaire met goede acteurs. Met zoveel heerlijke muziek dat je de 2,5 uur moeiteloos uitzit. Ja, ik heb geregeld bewogen in mijn cinemazeteltje. 



 
  • Voor de Claude François-fans: nog een chanson-carrousel uit De Laatste Show waarin hij een belangrijke rol speelt.


  • Een tijdje terug belde De Morgen me nog op om enkele vragen over Cloclo te stellen. Ik zei onder meer dit: "Ik vraag me echt af wat Cloclo nog had kunnen betekenen in de jaren tachtig”, besluit Bart Van Loo. “Hij is altijd een groot voortrekker geweest: marketeer lang voor alle Madonna’s en Britney’s, en zijn superprofessionele Clodettes waren echt ver- nieuwend. Claude François vond naadloos de aansluiting bij een groot publiek en bleef toch altijd zichzelf. Akkoord: hij is niet van de orde Brel of Gainsbourg. Maar door de vervlogen tijd is er een soort patina over Claude François neergedaald, waardoor de glitter niet meer verblindt.” U kunt hier het hele interview (met o.a. Stijn Meuris, Els Pynoo en Pascal Deweze over Claude François) hier nalezen.  


  • En dan nog een Cloclo-video uit de oude VRT-doos (23/1/1972). 


 


Geen opmerkingen: