maandag 1 november 2010

"100 x Parijs" van Chris Rachel Spatz

  • De gids 100 X Parijs van Chris Rachel Spatz is niet een zoveelste oplijsting van highlights, al staan die er uiteraard ook in. Deze gids draagt het commerciële jasje van een Lannoo-gids, maar biedt de niets vermoedende lezer bijzonder veel cultuur en geschiedenis. Niet zomaar, maar op de badinerende, warme en gulle manier die Spatz, al jarenlang een vaste waarde in het lezingencircuit, zo kenmerkt.
  • Daarbovenop staan er in dit boekwerk talloze plekken die – ik durf er mijn hand voor in het vuur steken – u niet zult kennen. Zelf heb ik de Lichtstad uitgebreid afgebeend en uitgekamd, maar meermaals werd ik verrast door de keuzes van Spatz.
  • Als kers op de taart heeft Spatz zelf ook nog eens de fotografie van dit boek op zich genomen: prachtige foto’s die mijn enthousiasme voor dit boek helemaal warm sudderen.
Chris Rachel Spatz, 100 X Parijs, Lannoo, 17,95 EUR.

1 opmerking:

RvW zei

Beste Blog eigenaar,

Heeft u interesse in een link ruil met Parijs.nu ?
Als u interesse heeft kunt u mij mailen op info(at)parijs.nu

Groetjes,

Roy