donderdag 20 mei 2010

Hervé Le Tellier: "Waar denk je aan?" (4)

Waar denk je aan?
  • Ik was net aan het denken dat de kaarsen op mijn verjaardagstaarten stilaan duurder worden dan de taart zelf.
  • Ik was net aan het denken dat een beetje verbeelding trouw heel moeilijk kan maken, maar dat het met enorm veel verbeelding wel mogelijk moet zijn.
  • Ik was net aan het denken dat mijn broek al zolang proper is dat ze in feite hoogstwaarschijnlijk vuil is, en dat het moment van de overgang me ontschoten is.
Hervé le Tellier is lid van de Franse Oulipo-beweging en schreef het bijzondere Les amnésiques n'ont rien vécu d'inoubliables (1998). Ik vind het zo'n leuk boek dat ik op gezette tijden stukjes uit het boek in eigen vertaling op mijn blog zal plaatsen. Geïnteresseerde uitgevers mogen me altijd contacteren. Het opzet van het boek is eenvoudig. Le Tellier stelt telkens de banale vraag "Waar denk je aan?" en zal die vraag elke keer weer op zijn eigen onnavolgbare wijze beantwoorden. Geestig, filosofisch en ingenieus. Kortom, heerlijk!
  • Hier vindt u meer "waar denk je aan?".

Geen opmerkingen: