woensdag 9 maart 2016

De Funès op groot scherm

Dit kan ik eindelijk schrappen op mijn to-dolijst: Louis de Funès bewonderen op groot scherm! Met dank aan CC Guldenberg in Wevelgem. "Le gendarme de Saint-Tropez" , weet u wel, laverend tussen "Oui, mon adjudant!"  en "Regardez-moi là, vous!". 

Oh, nostalgie en humor in een nauwe verstrengeling. Wat doet het goed om voluit te kunnen doorlachen... De Funès als Ludovic Cruchot, natuurlijk. Maar ook de ons zopas ontvallen Michel Galabru als adjudant. De heerlijke Claude Piéplu. Een fijne bijrol voor Fernand Sardou, vader van jawel Michel 'Connemara' Sardou. En Marc Simenon als assistent regisseur, jawel, de zoon van Georges 'Maigret' Simenon. Zo kwamen op een doodgewone woensdagnamiddag talloze werelden samen.

Do You Do You Do You Do You Saint-Tropez? Ik schoot in mijn fauteuil alvast een van de nostalgie verschoten foto...

Hier nog wat fragmenten: http://bartvanloo.blogspot.be/2016/03/de-funes-op-groot-scherm.html.

(Volgend jaar programmeren ze hopelijk "La Grande Vadrouille", redenen genoeg, maar daar kom ik later nog op terug)

 





Geen opmerkingen: