vrijdag 13 maart 2015

Vitalski alias Victor glorieux alias Sherlock Holmes

Vitalski als Victor Glorieux. Samen met De Jammerklacht.
Onlangs heb ik erg genoten van Vitalski's even toegankelijke als erudiete reeks over Sherlock Holmes op Klara. Gisteren was ik erbij op de première van zijn Victor Glorieux-stuk: een melancholische, poëtische en op onnavolgbare manier humoristische avond.

Jaren geleden schreven we samen een stuk dat we ook samen op de planken brachten - mijn eerste echte theater-ervaring. Daar heb ik met de ogen gestolen en veel geleerd van deze podiumrat. De belangrijkste les was dat ik beter geen rol speel, maar gewoon mijn eigenste zelf moet zijn op de scène. Dat is wat ik sindsdien dan ook volop ben gaan doen. 

 

PS: Hier kunt u de Sherlock-reeks podcasten.

Geen opmerkingen: