dinsdag 24 maart 2015

"Une belle histoire" in Grobbendonk Bouwel - mijn geboortedorp

Moe maar voldaan. Frank Mercelis, Jeroen Tilkin, Carine Geyselings, Bibi & vader Jules Van Loo. Foto: Chris Rachel Spatz

Une belle histoire in Grobbendonk BOUWEL - mijn geboortedorp. Terug naar de roots. We hadden onze voorstelling al gespeeld in de mooiste theaterzalen van Nederland en Vlaanderen, maar het optreden van afgelopen weekend was voor mij persoonlijk het spannendste van allemaal. Ik kwam op en zag gelijk op de eerste rij Peter Moons zitten. Ernaast Staf de Vries. Recht voor mij Koen Ooms, midden in het pak. Daarachter de hele familie Van Loo-Verrelst. Iets meer naar rechts Jo Eyselberghs en nog wat verder zag ik Babs Jouret en Annick Wouters zitten. Ik kan blijven doorgaan. Mijn halve jeugd zat voor mij. Trainer Lokes van Thielen, mijn eerste coiffeuse Marleen Wouters, noem maar op. Allemaal mensen die kwamen zien "wat diejen Bart nu eigenlijk op het podium uitspookt". Ik hoop dat niemand het heeft gemerkt, maar ik moest even een krop door mijn keel slikken, en helemaal in mijn kracht gaan staan. Daarna heb ik me helemaal gegeven, ondersteund door de fantastische Eddy et les Vedettes. De voorstelling werd heel warm onthaald en opnieuw raakte me dat meer dan ik had kunnen vermoeden. Een mens raakt zijn wortels nooit kwijt en dat is maar goed ook. Ik zou graag iedereen persoonlijk willen bedanken voor hun aanwezigheid, maar dat is natuurlijk onmogelijk. Bij deze: merci allemaal om er bij te zijn! 

Hieronder het begin van de avond - van den Echelpoel tot in Parijs! gefilmd door Chris Rachel Spatz.

PS: ik dank het gemeentebestuur en in het bijzonder de schepen van cultuur Carine Geyselings dat ze alles in het werk hebben gesteld om een zaal die niet voorzien is op een dergelijke theatershow helemaal om te bouwen én iedereen toegang te verschaffen voor de spotprijs van 10 EUR.



Geen opmerkingen: