maandag 17 november 2014

"Napoleon" heeft Antwerpen bereikt

Ik loop even bij mijn uitgever binnen. Voor de deur staat een man een bestelwagen uit te laden. Ik kijk even nader toe. Neen, toch? Jawel, het zijn de eerste exemplaren van mijn nieuwe boek! Even slikken. Zo dicht was ik nog nooit bij de bron. De man steekt de doos in de lucht en tovert een glimlach op zijn gezicht. "Voorzichtig!", roep ik. Redactrice Katrien De Loose komt aanlopen en schiet een foto. Boven doet ze dat nog eens over. 

Eindelijk heb ik Napoleon. De schaduw van de revolutie in mijn handen. Het is een oogstrelend object - rondom een prachtige wikkel die de verlokkelijke textuur van mensenhuid heeft, binnenin een met goud beklede hardcover.

Geroerd loop ik langs de Napoleonkaai naar mijn auto. Die staat bij het Bonapartedok. 

Napoleon heeft Antwerpen bereikt, woensdag valt hij de boekhandel binnen.








Geen opmerkingen: