woensdag 24 oktober 2012

Chansoncollege 2 in DWDD: grote klassiekers

En daar zat ik plots voor de tweede keer met Matthijs Van Nieuwkerk en Jan Mulder aan tafel. Kwamen ook aanschuiven: Reggiani, Trenet, Piaf en Montand. Met dergelijke disgenoten weet je dat het niet fout kan gaan. Alle verhalen staan uiteraard in Chanson illustrée. En de liedjes op Chanson I en Chanson II.

De aflevering werd bekeken door 1,4 miljoen kijkers, top 5 aller tijden voor DWDD. Han Lips sprak in Het Parool van een "topaflevering" ("hoofdoorzaak: Vlaamse schrijver en chansonliefhebber BVL"). Zie kaderstukje rechts. Fijn, maar ik schuif alle lof graag door naar Montand en co.


Klik hier voor college 1.






Het draait uiteraard om de liedjes. Hieronder krijgt u ze in volle glorie gepresenteerd.



Serge Reggiani, Sarah




Serge Reggiani, Les loups sont entrés dans Paris



Charles Trenet, La mer



Edith Piaf, La vie en rose



Yves Montand, Les feuilles mortes






1 opmerking:

Elz de Korte zei

Ik wist het wel! Ik ben trots, Bart, heel goed gedaan! Heel, heel goed gedaan!
(Ik zie dwdd nu pas, omdat ik FR zit en daar er helemaal niet aan denk of naar taal)
Jongen, wat ben ik blij voor je! Iedereen aan het Franse chanson, goed zo.
Elz