maandag 26 december 2011

(Her)beluister de chanson-reeks van radio Klara


Acht zondagavonden lang struinden Warre Borgmans, Claude Blondeel en uw dienaar door het Parijs van nu en de chansons van toen. Een muzikale slalom door de geschiedenis van onze zuiderburen. Een zoektocht naar de ziel van het Franse lied. 

U kunt de hele reeks voor eeuwig en één dag herbeluisteren op klara.be of op mijn eigen site


Zelf kijk ik met bijzonder veel plezier terug op de reeks. De zwerftochten met Claude en Warre staan in mijn hart gegrift. Graag dank ik ook de makers Rolly Smeets en Annick Lesage die de reeks gemaakt hebben tot wat hij geworden is. Zonder netmanager Chantal Pattyn was er geen sprake geweest van chanson op Klara. Ook een dankuwel voor alle luisteraars die hun enthousiasme genereus met ons hebben gedeeld, is hier op zijn plaats. 

P.S.  
Voor de chanson-liefhebbers die er maar niet genoeg van krijgen. Op deze plek verzamelde ik een kleine 300 filmpjes, netjes gerangschikt volgens de hoofdstukken uit mijn boek. Clips, live-optredens, interviews, historische momenten... En zo kunnen mooie liedjes nog lang blijven duren.

Geen opmerkingen: