vrijdag 22 juli 2011

Een uur in gesprek met Sven Speybrouck, en daarna op verlof!

Het nieuwe boek is klaar!  Ik mag op vakantie vertrekken. En deze blog doet hetzelfde. Ter verpozing  hieronder de weergave van het geanimeerde gesprek met Sven Speybrouck op radio 1 vorige week. U kunt het gesprek hier beluisteren; hieronder staat de informatie die op de site van de VRT staat. Tot over enkele weken. 


Schrijver Bart Van Loo verwoordde zijn passie voor Frankrijk in drie boeken, nu verzameld in één omnibus. Bij Sven Speybrouck mag hij er een uur lang over vertellen. Het was een leerkracht Frans die Bart Van Loo begeesterde voor Frankrijk. Hij verdiepte zich in het land, de literatuur en cultuur en schreef een trilogie: "Parijs Retour" (2006), "Als kok in Frankrijk" (2008) en "O Vermiljoenen Spleet" (2010). De boeken over reizen, lekker eten en erotiek zijn nu verzameld in "Eten! Lezen! Vrijen'".

In het Radio1-programma "Interne Keuken" vertelt Bart Van Loo gepassioneerd over Frankrijk, de kleine verhalen de details, ... Wist u bv dat Alexandre Dumas, de schrijver van onder meer "De drie musketiers", een kookboek maakte? Dat hij een recept voor olifant schreef? Wist u dat Bart Van Loo zelf verdacht veel op Victor Hugo lijkt?

Bron: Cobra.be.



1 opmerking:

elhaz zei

Heb mij het boek aangeschaft na het horen van dit gesprek. En nu ik volop ondergedompeld word in het wel en wee van Victor Hugo heb ik mij het vaste voornemen gemaakt om de blinde vlek die mijn kennis van de 19de eeuwse Franse literatuur is weg te werken. Zo zie je maar hoe aanstekelijk een enthousiast gesprek en idem boek kunnen zijn.