woensdag 16 maart 2011

Hoogtepunt van de week: in de klas bij Herman Geudens

Vandaag gaf ik een lezing in de klas van Herman Geudens, de man dankzij wie ik doe wat ik nu doe. Mijn wegwijzer richting Frankrijk. Hij zat achteraan te grinniken. Hij zag dat het goed was. En dat allemaal op de plek waar ik zelf twintig jaar geleden naar hem zat te kijken, het Sint-Jozefscollege van Herentals. Het klinkt misschien niet spectaculair, maar neemt u maar van me aan dat het dat wel was. 

Volg de immer bescheiden Hermans Geudens trouwens op zijn terecht veel bezochte blog A la française.


PS: Ook dank aan Frank Tubbex voor het warme onthaal in mijn oude school. Où sont les neiges d'antan? Welja, die sneeuw smelt nooit helemaal. En ook een buiging voor Karolien van Mierlo en Greet Kuyps. Zij ontvingen me de voorbije dagen hartelijk in hun school. Ze bestaan nog altijd: de gedreven leerkrachten die het verschil maken.  

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoe Frans hoe liever met Bart Van Loo en Herman Geudens! Alabonneur! Zo kan ik mn Frans en Franse cultuur en meer aangenaam, bijzonder prettig en eigentijds 'onderhouden'.

Hartelijk gegroet, de mond vol tanden van bewondering
janien