zondag 1 februari 2015

Bon anniversaire!****

Het was een stevig weekendje. Vrijdag "Chanson" in Hasselt, zaterdagnamiddag "Napoleon" in de Singel, zaterdagavond "Chanson" in Mol. Daarna verjaren in familiale kring. Voor het eerst met de kleine Clémence in mijn armen. Lang zal vooral zij leven! Bij wijze van verjaardagsgeschenk stond er dit weekend een vier-sterren-recensie in De Telegraaf: "Dit boek leest als een roman en oogt beslist niet als een naslagwerk - Van Loo heeft zijn "Napoleon" als een literair componist uitgevoerd. Biografisch raakt hij de juiste toon met prachtige keizerlijk inkijkjes". Die woorden smaakten bijna even goed als de keizersterke tomatenroomsoep van mijn moeder - vaste kost bij verjaardagen. Terwijl de geur van het eten door het huis dampte, was mijn vader de talloze dozen van het Centraal Boekhuis aan het ordenen - het ouderlijk huis als opslagplaats voor de boeken die ik zelf na optredens aan de man breng. Dank voor alles, mijn lieve ouders! 



Geen opmerkingen: