woensdag 5 november 2014

Parijs (gedicht van Willem van Zadelhoff)


Willem van Zadelhoff is romancier en dichter. Op bladzijde 69 van zijn even mooie als nieuwe bundel Het ei van Fabergé stuitte ik op een verrassing. Graag deel ik die.

Na dit gedicht weet je: die bundel wil ik ook mijn boekenkast.

Bedankt, goede Willem.


             
                       Voor Bart Van Loo

Parijs

ik zag een vrouw in de Jardin des Tuileries
het was een vrouw uit een ander ver land
zoiets zie je direct zoiets zie je al van ver
toen ze langzaam in mijn richting liep
vroeg ik me af wat ik van haar linkerbeen vond
het sleepte een beetje en gaf aan haar lopen
een mooi ontregelend ritme toen ze vlakbij
was leek het even of dat linkerbeen het
rechterbeen voortduwde ze had een mooi gezicht
die vrouw uit dat verre onbekende land




Geen opmerkingen: