zondag 14 juli 2013

2008-2013: Vijf jaar Bleu Blanc Rouge! Feest met Flaubert

Ja, vijf jaar is het ondertussen geleden dat Bleu Blanc Rouge uitpakte met een allereerste blogbericht - dat is welgeteld 652 posts geleden. Ik weet nog dat ik toen volop in de weer was met het schrijven van O vermiljoenen spleet! , een boek waar ik nog een dik jaar verder aan zou zwoegen. Ondertussen is er wat dat betreft niet veel veranderd, want ook nu zit ik te wroeten aan iets nieuws.

Veel tijd om te vieren is er dan ook niet, en daarom haal ik een vier jaar oude video uit het archief. Eentje die ik toen gemaakt had binnen het kader van het ondertussen ter ziele gegane TVLivre, en wel ter gelegenheid van het eenjarig bestaan van deze blog. Dus bij het uitblazen van vijf kaarsjes mag die party-video nog eens dienst doen. Al was het maar omdat het stilaan een document met archiefwaarde is geworden. Bekijk mijn haartooi, en besef dat die lange, blonde lokken alweer meer dan anderhalf jaar geleden verdwenen. Bekijk dat interieur, en besef dat ik mijn geliefde stek uit de Ballaarstraat in Antwerpen alweer meer dan een jaar verlaten heb. Over de gebrekkige techniek en montage zullen we het maar niet hebben. Laten we het allervriendelijkst op "schattig" en "goed bedoeld" houden, maar anderzijds zien we enige bevlogenheid die hopelijk een en ander goedmaakt.

Enfin, hier is ie dan: de verjaardagsvideo van toen voor nu. Titel van destijds blijft hetzelfde: Feest met Flaubert.

PS: Misschien is het meest feestelijke nog wel dat er ondertussen niet alleen een boek is dat de naam van deze blog draagt, maar ook een triple-chanson-compilatie.








PS2: Mag ik u allen een warme "jour de gloire" toewensen?

PS3: Is het toeval dat net vandaag de Mont Ventoux beklommen wordt in de Tour de France? Dat roept veel herinneringen op. Geïnteresseerden verwijs ik trouwens graag naar de virtuele Ventoux-beklimming tussen Merckx, Benard, Virenque en Pantani: Le roi du mont Ventoux, een interessante Arte-reportage.

Geen opmerkingen: