donderdag 8 november 2012

Baudelaire, Flaubert, Van Loo of Guust Flater?

Gustave Flaubert
Verslag van een sms-correspondentie tussen Canada en België:

- Bart, je bent een beroemdheid.
- Ah ja?
- Ja, je naam was het antwoord op een vraag in De Slimste Mens. 
- En wist iemand het antwoord?
- Euh, Neen.
-  (-:  (-:

Het strafste moet nog komen. 

- Wat hebben ze dan wel geantwoord? 
- Charles Baudelaire en ook nog Gustave Flaubert.

Geef toe, voortaan kan het alleen maar bergaf met me gaan, al vroeg ik me ook af of dit geen Broodje-Aap-verhaal was.

Maar neen, want toen stuurde iemand me dit filmpje door en kon ik het hier in Montréal ook bekijken. En bleek dat ik ooit nog les had gegeven aan Sofie Lemaire. Dat moet dan geweest zijn bij de de gastcolleges die ik in een vorig leven gaf op het conservatorium, alweer zo'n tien jaar geleden. Dat betekent dat ze bij mij ooit op de sofa moet hebben gezeten, want daar gaf ik toen mijn colleges. Bibliotheek binnen handbereik. Perfect om boeken aan te sleuren die mijn betoog konden illustreren. En ja, daar zaten boeken van Baudelaire en Flaubert bij. Volgens mij hebben we toen met de studenten van Woord zelfs nog Madame Bovary gelezen.







Geen opmerkingen: