vrijdag 5 november 2010

Radio 1 op visite in mijn boekendokterskabinet

Plasangst en stijve achillespezen
  • Als boekendokter haal ik graag mijn voorschriftenboekje boven als ik een behoeftige patiënt spot. Want voor elke aandoening, van eksteroog tot liefdesverdriet, bestaat er wel een boek dat het lijden kan verzachten. (Ik geef eerlijk toe dat ik deze zinnen gewoon heb overgenomen van de mensen van Cobra.be die me vroegen om met die instelling een witte doktersjas aan te trekken).
  • Ward Bogaert van Joos (Radio 1) kwam langs voor zijn hoogstpersoonlijke kwalen: hij slaapt slecht, lijdt aan plasangst, heeft last van een stijve achillespees en heeft bovendien zowel een bijziend rechteroog als een verziend linkeroog. Maar de literatuur (vooral de Franse) bracht soelaas.
  • U kunt de reportage van Ward Bogaert beluisteren. Er stond ook een VRT-cameraman bij, die selecteerde twee adviezen.
  • Even later kwamen twee familieleden op visite met tegenovergestelde problemen: de ene boekenverslaafd, de andere boekenbang. Het was een harde dobber, maar de literatuur bleek alweer onfeilbaar.
  • Boekendokter is een initiatief van Cobra.be. Alle informatie en ook tips van andere boekendokters vindt u hier. De actie loopt op de Antwerpse boekenbeurs (31 oktober-11 november). Op dinsdag 9 november houd ik weer spreekuur, van half acht tot tien uur 's avonds.

2 opmerkingen:

sebas zei

Hartelijk dank voor uw boekenvoorschrift van gisteren! "Gouden vis" van Le Clézio was helaas niet te verkrijgen op de stand van uitgeverij De Geus, dus ik zal m'n zoektocht verder mmoeten zetten in de betere boekhandel! In ieder geval hebben we nu weer wat extra lectuur in onze reistas tjdens onze zoektocht naar het ideale adoptieland!

BART VAN LOO? zei

Voorwaar een fijne ontmoeting! Ik hoop dat jullie die Le Clézio nog te pakken krijgen. En tot volgend jaar op de beurs, zelfde uur, zelfde stand!