woensdag 1 januari 2014

Keizerlijke groet

Gisteren in Théâtre du Petit Montparnasse naar La Conversation gaan zien. Een door Jean d'Ormesson (midden) geschreven gesprek tussen Bonaparte (rechts) en zijn juridische rechterhand Cambacérès (links). Mooie theatrale geschiedenisles. Na het laatste applaus, nam Napoleon nog even het woord - ik beeldde me in dat hij een fractie van een seconde naar mij keek - om iedereen "une bonne année" te wensen. Met die imperiale wens in het hoofd doorkruisten we Parijs tot we daadwerkelijk ook in dat nieuwe jaar waren beland. Bij deze geef ik die "meilleurs voeux" graag door aan alle mensen van goede wil. U dus.

1 opmerking:

Unknown zei

Ik denk dat ik van goede wil ben, en stuur dus graag mijn wederkerige wensen.
Dat ik hier nog dikwijls mag komen gluren.
Groetjes,
Gidsjoris
http://gidsjoris.skynetblogs.be